Insulele ecologice digitalizate vor putea fi folosite de cetățenii din cadrul asociațiilor de proprietari prin acces cu cardul pentru fiecare fracție de deșeu: Biodegradabil, Rezidual, Plastic/Metal, Hârtie/Carton și Sticlă.
Accesarea insulelor ecologice cu cardul nu presupune costuri suplimentare pentru cetățeni. Aceștia vor achita același tarif aprobat în 2024 pentru serviciul de colectare a deșeurilor menajere, achitat către asociațiile de proprietari din care fac parte.
Municipalitatea va elabora în 2025 regulamentul pentru implementarea instrumentului economic „plătește pentru cât arunci,” care va fi aplicat după dezbaterea și aprobarea acestuia în consiliul local.
În prezent, sunt funcționale primele 35 de insule ecologice digitalizate în zona Rogerius: str. Milcovului, Bd. Ștefan cel Mare, str. Italiană și str. Călugăreni. Reprezentanții asociațiilor de proprietari au fost instruiți cu privire la utilizarea insulelor ecologice digitalizate și a platformei IT aferente, odată cu distribuirea cardurilor de acces.
Modul de utilizare a insulelor ecologice digitalizate este prezentat în materialul video de mai jos: https://iframe.mediadelivery.net/play/331050/42efd8de-8aa6-4ecf-9bf7-45d94082c50a
Atenționăm cetățenii să utilizeze aceste insule ecologice conform instrucțiunilor afișate pe fiecare insulă și să respecte colectarea și depozitarea deșeurilor pentru fiecare tip de fracție. Este important să folosească saci de volum adecvat, având în vedere că insulele sunt dotate cu cuve pentru deșeuri reziduale și biodegradabile, cu un volum predefinit de aproximativ 35 de litri. Pentru deșeurile reciclabile (plastic/metal, hârtie/carton), insulele sunt prevăzute cu trapa de dimensiuni 400 mm x 300 mm, iar pentru sticlă cu o deschidere de 250 mm, astfel că aceste deșeuri trebuie pliate și împăturite înainte de introducerea în cuvă.
În perioada următoare, vor continua amplasările de insule ecologice digitalizate în Municipiul Oradea, zona Rogerius, conform amplasamentelor stabilite de municipalitate.