17.2 C
Oradea
14 iunie 2024
spot_img

Foto: Nu avea licență de transport dar a încărcat camionul cu 16 tone de nisip, peste masa admisă

- Publicitate -spot_img
- Publicitate -spot_img
- Publicitate -spot_img

Compartimentul Transport din cadrul Consiliul Județean Bihor a efectuat astăzi, în comun cu Poliția Rutieră, o acțiune de control pentru verificarea respectării de către transportatori a maselor și/sau a dimensiunilor maxime admise.

Acțiunea s-a desfășurat pe drumul județean 108I și a avut ca rezultat o captură record. Un autocamion care transporta nisip umed a înregistrat o depășire cu 104,37% a masei maxime admise pe axe și o depășire a masei constructive a vehiculului cu peste 10 tone.

Conform legii, pe axa dublă, autocamionul ar fi putut transporta cel mult 16 tone, însă la control au reieșit 32,7 tone. Per total, încărcătura autovehicului a fost de 52 de tone, în condițiile în care legea îi permitea să transporte doar 41 de tone. În plus, operatorul nu deținea licență de transport.

La tipul acesta de supratonaj, nu doar că se deformează semnificativ și ireversibil suprafața de rulare, inclusiv pe straturile suport, ci, prin depășirea masei constructive cu peste 10 tone, camionul se comportă ca un proiectil. Cel mai mare risc este ca, prin supraîncălzirea componentelor sistemului de frânare, acesta să cedeze, iar vehiculul să devină incontrolabil. Totodată, sistemul de suspensie nu este proiectat pentru a susține asemenea tonaj, iar în caz de cedare a acestuia alterează funcționarea sistemului de direcție, făcând iarăși vehiculul incontrolabil. Important de menționat este că la un asemenea tonaj distanța de frânare crește exponențial, mai mult decât dublu față de normal. Un adevărat pericol pentru toți participanții la trafic cu care se intersectează”, a explicat Vlad Gaje, consilier în cadrul Compartimentului Transport.

În acest caz, Compartimentul Transport a aplicat o sancțiune de 20.000 lei. Poliția Rutieră a aplicat o amendă de 9.000 lei și a dispus reținerea certificatului și a plăcuțelor de înmatriculare pentru o perioadă de 6 luni.

Consiliul Județean Bihor dispune de un dispozitiv mobil de cântărire și de 25 de puncte omologate și verificate metrologic pentru cântărirea pe carosabil. Verificarea se face unui vehicul surprins în mișcare sau staționat pe un drum județean, care este apoi condus la cel mai apropiat punct de cântărire.

Tonajul maxim admis este stabilit prin Ordonanța 43 din 28 august 1993, în funcție de tipul de vehicul și portanța carosabilului.

- Publicitate -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Urmărește-ne pe...

- Publicitate -spot_img

Ultimele Știri

Foto: Nu avea licență de transport dar a încărcat camionul cu 16 tone de nisip, peste masa admisă

- Publicitate -spot_img
- Publicitate -spot_img

Compartimentul Transport din cadrul Consiliul Județean Bihor a efectuat astăzi, în comun cu Poliția Rutieră, o acțiune de control pentru verificarea respectării de către transportatori a maselor și/sau a dimensiunilor maxime admise.

Acțiunea s-a desfășurat pe drumul județean 108I și a avut ca rezultat o captură record. Un autocamion care transporta nisip umed a înregistrat o depășire cu 104,37% a masei maxime admise pe axe și o depășire a masei constructive a vehiculului cu peste 10 tone.

Conform legii, pe axa dublă, autocamionul ar fi putut transporta cel mult 16 tone, însă la control au reieșit 32,7 tone. Per total, încărcătura autovehicului a fost de 52 de tone, în condițiile în care legea îi permitea să transporte doar 41 de tone. În plus, operatorul nu deținea licență de transport.

La tipul acesta de supratonaj, nu doar că se deformează semnificativ și ireversibil suprafața de rulare, inclusiv pe straturile suport, ci, prin depășirea masei constructive cu peste 10 tone, camionul se comportă ca un proiectil. Cel mai mare risc este ca, prin supraîncălzirea componentelor sistemului de frânare, acesta să cedeze, iar vehiculul să devină incontrolabil. Totodată, sistemul de suspensie nu este proiectat pentru a susține asemenea tonaj, iar în caz de cedare a acestuia alterează funcționarea sistemului de direcție, făcând iarăși vehiculul incontrolabil. Important de menționat este că la un asemenea tonaj distanța de frânare crește exponențial, mai mult decât dublu față de normal. Un adevărat pericol pentru toți participanții la trafic cu care se intersectează”, a explicat Vlad Gaje, consilier în cadrul Compartimentului Transport.

În acest caz, Compartimentul Transport a aplicat o sancțiune de 20.000 lei. Poliția Rutieră a aplicat o amendă de 9.000 lei și a dispus reținerea certificatului și a plăcuțelor de înmatriculare pentru o perioadă de 6 luni.

Consiliul Județean Bihor dispune de un dispozitiv mobil de cântărire și de 25 de puncte omologate și verificate metrologic pentru cântărirea pe carosabil. Verificarea se face unui vehicul surprins în mișcare sau staționat pe un drum județean, care este apoi condus la cel mai apropiat punct de cântărire.

Tonajul maxim admis este stabilit prin Ordonanța 43 din 28 august 1993, în funcție de tipul de vehicul și portanța carosabilului.

- Publicitate -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Urmărește-ne pe...

- Publicitate -spot_img

Ultimele Știri

Foto: Nu avea licență de transport dar a încărcat camionul cu 16 tone de nisip, peste masa admisă

Compartimentul Transport din cadrul Consiliul Județean Bihor a efectuat astăzi, în comun cu Poliția Rutieră, o acțiune de control pentru verificarea respectării de către transportatori a maselor și/sau a dimensiunilor maxime admise.

Acțiunea s-a desfășurat pe drumul județean 108I și a avut ca rezultat o captură record. Un autocamion care transporta nisip umed a înregistrat o depășire cu 104,37% a masei maxime admise pe axe și o depășire a masei constructive a vehiculului cu peste 10 tone.

Conform legii, pe axa dublă, autocamionul ar fi putut transporta cel mult 16 tone, însă la control au reieșit 32,7 tone. Per total, încărcătura autovehicului a fost de 52 de tone, în condițiile în care legea îi permitea să transporte doar 41 de tone. În plus, operatorul nu deținea licență de transport.

La tipul acesta de supratonaj, nu doar că se deformează semnificativ și ireversibil suprafața de rulare, inclusiv pe straturile suport, ci, prin depășirea masei constructive cu peste 10 tone, camionul se comportă ca un proiectil. Cel mai mare risc este ca, prin supraîncălzirea componentelor sistemului de frânare, acesta să cedeze, iar vehiculul să devină incontrolabil. Totodată, sistemul de suspensie nu este proiectat pentru a susține asemenea tonaj, iar în caz de cedare a acestuia alterează funcționarea sistemului de direcție, făcând iarăși vehiculul incontrolabil. Important de menționat este că la un asemenea tonaj distanța de frânare crește exponențial, mai mult decât dublu față de normal. Un adevărat pericol pentru toți participanții la trafic cu care se intersectează”, a explicat Vlad Gaje, consilier în cadrul Compartimentului Transport.

În acest caz, Compartimentul Transport a aplicat o sancțiune de 20.000 lei. Poliția Rutieră a aplicat o amendă de 9.000 lei și a dispus reținerea certificatului și a plăcuțelor de înmatriculare pentru o perioadă de 6 luni.

Consiliul Județean Bihor dispune de un dispozitiv mobil de cântărire și de 25 de puncte omologate și verificate metrologic pentru cântărirea pe carosabil. Verificarea se face unui vehicul surprins în mișcare sau staționat pe un drum județean, care este apoi condus la cel mai apropiat punct de cântărire.

Tonajul maxim admis este stabilit prin Ordonanța 43 din 28 august 1993, în funcție de tipul de vehicul și portanța carosabilului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Urmărește-ne pe...

- Publicitate -spot_img

Ultimele Știri

Foto: Nu avea licență de transport dar a încărcat camionul cu 16 tone de nisip, peste masa admisă

Compartimentul Transport din cadrul Consiliul Județean Bihor a efectuat astăzi, în comun cu Poliția Rutieră, o acțiune de control pentru verificarea respectării de către transportatori a maselor și/sau a dimensiunilor maxime admise.

Acțiunea s-a desfășurat pe drumul județean 108I și a avut ca rezultat o captură record. Un autocamion care transporta nisip umed a înregistrat o depășire cu 104,37% a masei maxime admise pe axe și o depășire a masei constructive a vehiculului cu peste 10 tone.

Conform legii, pe axa dublă, autocamionul ar fi putut transporta cel mult 16 tone, însă la control au reieșit 32,7 tone. Per total, încărcătura autovehicului a fost de 52 de tone, în condițiile în care legea îi permitea să transporte doar 41 de tone. În plus, operatorul nu deținea licență de transport.

La tipul acesta de supratonaj, nu doar că se deformează semnificativ și ireversibil suprafața de rulare, inclusiv pe straturile suport, ci, prin depășirea masei constructive cu peste 10 tone, camionul se comportă ca un proiectil. Cel mai mare risc este ca, prin supraîncălzirea componentelor sistemului de frânare, acesta să cedeze, iar vehiculul să devină incontrolabil. Totodată, sistemul de suspensie nu este proiectat pentru a susține asemenea tonaj, iar în caz de cedare a acestuia alterează funcționarea sistemului de direcție, făcând iarăși vehiculul incontrolabil. Important de menționat este că la un asemenea tonaj distanța de frânare crește exponențial, mai mult decât dublu față de normal. Un adevărat pericol pentru toți participanții la trafic cu care se intersectează”, a explicat Vlad Gaje, consilier în cadrul Compartimentului Transport.

În acest caz, Compartimentul Transport a aplicat o sancțiune de 20.000 lei. Poliția Rutieră a aplicat o amendă de 9.000 lei și a dispus reținerea certificatului și a plăcuțelor de înmatriculare pentru o perioadă de 6 luni.

Consiliul Județean Bihor dispune de un dispozitiv mobil de cântărire și de 25 de puncte omologate și verificate metrologic pentru cântărirea pe carosabil. Verificarea se face unui vehicul surprins în mișcare sau staționat pe un drum județean, care este apoi condus la cel mai apropiat punct de cântărire.

Tonajul maxim admis este stabilit prin Ordonanța 43 din 28 august 1993, în funcție de tipul de vehicul și portanța carosabilului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Urmărește-ne pe...

- Publicitate -spot_img

Ultimele Știri