20 C
Oradea
24 mai 2024
spot_img

Orădenii sunt invitați să propună proiecte pe platforma online „Oradea – Bugetare participativă 2024”

- Publicitate -spot_img
- Publicitate -spot_img

Până la data de 23 iunie 2024, orădenii sunt așteptați să propună proiecte pentru îmbunătățirea condițiilor de trai din cartierul lor, municipalitatea reluând programul de bugetare participativă.

Astfel, Primăria Oradea a lansat platforma online activ.oradea.ro, orădenii fiind invitați să se implice activ în propunerea și selectarea viitoarelor proiecte. Cetățenii sunt astfel încurajați să se implice în procesul de luare a deciziilor privind prioritățile de investiții de interes local, cu finanțare de la bugetul local.

Pot participa la această campanie persoanele fizice care au domiciliul, reședința, lucrează sau învață în Municipiul Oradea şi care au împlinit vârsta de cel puțin 16 ani.

Bugetul total este de 1.500.000 lei, fiecare proiect putând obține o finanțare de la bugetul local de maximum 100.000 de lei, inclusiv TVA. Selecția proiectelor se va face în funcție de numărul de voturi obținute prin platforma online și la întâlnirile publice, până la epuizarea sumei.

Depunerea proiectelor se poate realiza strict prin platforma online dedicată bugetării participative – activ.oradea.ro, de către persoane înregistrate cu cont de utilizator, un cetățean putând depune oricâte proiecte dorește, în oricare dintre domeniile precizate.

Pentru a fi validate în cadrul procesului de bugetare participativă, proiectele trebuie să fie de competența Primăriei Municipiului Oradea, să nu contravină reglementărilor regulamentului aprobat sau a altor prevederi legale în vigoare și să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate:

1. să fie de interes local și să nu realizeze activități cu scop comercial, publicitar, de natură politică sau etnică;

2. să fie sau să poată fi asimilate unei investiții aflate în competența Primăriei Municipiului Oradea şi care vizează un spațiu public, deschis, aflat în proprietatea Municipiului Oradea, la care există acces neîngrădit al cetățeniilor (nu sunt eligibile proiecte care propun dotări/amenajări în incinta clădirilor administrate de instituții publice);

3. să se refere doar la lucrări publice constând în dotări, modernizări, reparații ale bunurilor proprietate publică a municipiului;

4. să nu fie contrare sau incompatibile cu planuri sau proiecte ale municipalității aflate în derulare;

5. să fie delimitate zonal;

6. să se încadreze în bugetul maxim alocat unui proiect;

7. să se încadreze în domeniile prevăzute în Regulament;

Bugetarea participativă organizată în Municipiul Oradea în acest an cuprinde următoarele etape:

1. Înregistrarea pe platformă: înregistrarea se face pe platforma online activ.oradea.ro, fiind obligatorie pentru a putea trimite propuneri de proiecte.

2. Depunerea proiectelor: fiecare cetățean poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte prin intermediul platformei activ.oradea.ro. Valoarea maximă a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 100.000 lei (inclusiv TVA).

3. Analiza tehnică și legală a proiectelor: propunerile de proiecte vor face obiectul unei analize tehnice şi legale ce va fi realizată de către o comisie constituită la nivelul Primăriei Municipiului Oradea. Comisia analizează conformitatea proiectelor inițiate cu prevederile prezentului Regulament, cu alte prevederi legale în vigoare precum şi impactul /viabilitatea/fezabilitatea tehnică a acestora. În cazul în care comisia consideră necesar, poate invita inițiatorul proiectului pentru informații suplimentare în ceea ce privește proiectul propus. Comisia își rezervă dreptul de a ajusta proiectele. Pot exista propuneri care necesită ajustări tehnice şi estimarea mai eficientă a costurilor din partea municipalității, pentru a putea fi asumate/ supuse votului şi ulterior implementate.

4. Votul cetățenilor: Vor fi 2 (două) etape de vot: online (prin intermediul acestei platforme) și la întâlnirile organizate în cartiere și companii din Oradea.

O persoană poate vota atât online, cât și la întâlnirile organizate, de fiecare dată un singur proiect din cadrul listei cuprinzând toate proiectele înscrise.

Pentru a vota online, cetățenii trebuie să se înregistreze pe platformă sau să se autentifice cu contul de Facebook.

5. Întâlnirile publice și selecția finală proiectelor

Selecția finală a proiectelor se va realiza după dezbaterea în cadrul întâlnirilor publice cu cetățenii din cartierele orașului.

Selecția finală va fi realizată prin cumularea voturilor online și a voturilor exprimate în cadrul întâlnirilor publice. Proiectele vor fi ierarhizate în funcție de numărul de voturi.

Calendarul propus este următorul:

27.03.2024 – Lansarea portalului

22.04.2024 – 23.06.2024 – Depunerea de proiecte

24.06.2024 – 07.07.2024 – Verificarea și validarea proiectelor depuse

08.07.2024 – 08.09.2024 – Votarea online

09.09.2024 – 30.09.2024 – Întâlniri publice și votarea proiectelor

Informații suplimentare cu privire la procesul de bugetare participativă puteți afla prin:

platformă online: activ.oradea.ro;

email : primarie@oradea.ro;

telefon: 0259.437.000 interior 248.

- Publicitate -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Urmărește-ne pe...

- Publicitate -spot_img

Ultimele Știri

Orădenii sunt invitați să propună proiecte pe platforma online „Oradea – Bugetare participativă 2024”

Până la data de 23 iunie 2024, orădenii sunt așteptați să propună proiecte pentru îmbunătățirea condițiilor de trai din cartierul lor, municipalitatea reluând programul de bugetare participativă.

Astfel, Primăria Oradea a lansat platforma online activ.oradea.ro, orădenii fiind invitați să se implice activ în propunerea și selectarea viitoarelor proiecte. Cetățenii sunt astfel încurajați să se implice în procesul de luare a deciziilor privind prioritățile de investiții de interes local, cu finanțare de la bugetul local.

Pot participa la această campanie persoanele fizice care au domiciliul, reședința, lucrează sau învață în Municipiul Oradea şi care au împlinit vârsta de cel puțin 16 ani.

Bugetul total este de 1.500.000 lei, fiecare proiect putând obține o finanțare de la bugetul local de maximum 100.000 de lei, inclusiv TVA. Selecția proiectelor se va face în funcție de numărul de voturi obținute prin platforma online și la întâlnirile publice, până la epuizarea sumei.

Depunerea proiectelor se poate realiza strict prin platforma online dedicată bugetării participative – activ.oradea.ro, de către persoane înregistrate cu cont de utilizator, un cetățean putând depune oricâte proiecte dorește, în oricare dintre domeniile precizate.

Pentru a fi validate în cadrul procesului de bugetare participativă, proiectele trebuie să fie de competența Primăriei Municipiului Oradea, să nu contravină reglementărilor regulamentului aprobat sau a altor prevederi legale în vigoare și să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate:

1. să fie de interes local și să nu realizeze activități cu scop comercial, publicitar, de natură politică sau etnică;

2. să fie sau să poată fi asimilate unei investiții aflate în competența Primăriei Municipiului Oradea şi care vizează un spațiu public, deschis, aflat în proprietatea Municipiului Oradea, la care există acces neîngrădit al cetățeniilor (nu sunt eligibile proiecte care propun dotări/amenajări în incinta clădirilor administrate de instituții publice);

3. să se refere doar la lucrări publice constând în dotări, modernizări, reparații ale bunurilor proprietate publică a municipiului;

4. să nu fie contrare sau incompatibile cu planuri sau proiecte ale municipalității aflate în derulare;

5. să fie delimitate zonal;

6. să se încadreze în bugetul maxim alocat unui proiect;

7. să se încadreze în domeniile prevăzute în Regulament;

Bugetarea participativă organizată în Municipiul Oradea în acest an cuprinde următoarele etape:

1. Înregistrarea pe platformă: înregistrarea se face pe platforma online activ.oradea.ro, fiind obligatorie pentru a putea trimite propuneri de proiecte.

2. Depunerea proiectelor: fiecare cetățean poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte prin intermediul platformei activ.oradea.ro. Valoarea maximă a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 100.000 lei (inclusiv TVA).

3. Analiza tehnică și legală a proiectelor: propunerile de proiecte vor face obiectul unei analize tehnice şi legale ce va fi realizată de către o comisie constituită la nivelul Primăriei Municipiului Oradea. Comisia analizează conformitatea proiectelor inițiate cu prevederile prezentului Regulament, cu alte prevederi legale în vigoare precum şi impactul /viabilitatea/fezabilitatea tehnică a acestora. În cazul în care comisia consideră necesar, poate invita inițiatorul proiectului pentru informații suplimentare în ceea ce privește proiectul propus. Comisia își rezervă dreptul de a ajusta proiectele. Pot exista propuneri care necesită ajustări tehnice şi estimarea mai eficientă a costurilor din partea municipalității, pentru a putea fi asumate/ supuse votului şi ulterior implementate.

4. Votul cetățenilor: Vor fi 2 (două) etape de vot: online (prin intermediul acestei platforme) și la întâlnirile organizate în cartiere și companii din Oradea.

O persoană poate vota atât online, cât și la întâlnirile organizate, de fiecare dată un singur proiect din cadrul listei cuprinzând toate proiectele înscrise.

Pentru a vota online, cetățenii trebuie să se înregistreze pe platformă sau să se autentifice cu contul de Facebook.

5. Întâlnirile publice și selecția finală proiectelor

Selecția finală a proiectelor se va realiza după dezbaterea în cadrul întâlnirilor publice cu cetățenii din cartierele orașului.

Selecția finală va fi realizată prin cumularea voturilor online și a voturilor exprimate în cadrul întâlnirilor publice. Proiectele vor fi ierarhizate în funcție de numărul de voturi.

Calendarul propus este următorul:

27.03.2024 – Lansarea portalului

22.04.2024 – 23.06.2024 – Depunerea de proiecte

24.06.2024 – 07.07.2024 – Verificarea și validarea proiectelor depuse

08.07.2024 – 08.09.2024 – Votarea online

09.09.2024 – 30.09.2024 – Întâlniri publice și votarea proiectelor

Informații suplimentare cu privire la procesul de bugetare participativă puteți afla prin:

platformă online: activ.oradea.ro;

email : primarie@oradea.ro;

telefon: 0259.437.000 interior 248.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Urmărește-ne pe...

- Publicitate -spot_img

Ultimele Știri

Orădenii sunt invitați să propună proiecte pe platforma online „Oradea – Bugetare participativă 2024”

Până la data de 23 iunie 2024, orădenii sunt așteptați să propună proiecte pentru îmbunătățirea condițiilor de trai din cartierul lor, municipalitatea reluând programul de bugetare participativă.

Astfel, Primăria Oradea a lansat platforma online activ.oradea.ro, orădenii fiind invitați să se implice activ în propunerea și selectarea viitoarelor proiecte. Cetățenii sunt astfel încurajați să se implice în procesul de luare a deciziilor privind prioritățile de investiții de interes local, cu finanțare de la bugetul local.

Pot participa la această campanie persoanele fizice care au domiciliul, reședința, lucrează sau învață în Municipiul Oradea şi care au împlinit vârsta de cel puțin 16 ani.

Bugetul total este de 1.500.000 lei, fiecare proiect putând obține o finanțare de la bugetul local de maximum 100.000 de lei, inclusiv TVA. Selecția proiectelor se va face în funcție de numărul de voturi obținute prin platforma online și la întâlnirile publice, până la epuizarea sumei.

Depunerea proiectelor se poate realiza strict prin platforma online dedicată bugetării participative – activ.oradea.ro, de către persoane înregistrate cu cont de utilizator, un cetățean putând depune oricâte proiecte dorește, în oricare dintre domeniile precizate.

Pentru a fi validate în cadrul procesului de bugetare participativă, proiectele trebuie să fie de competența Primăriei Municipiului Oradea, să nu contravină reglementărilor regulamentului aprobat sau a altor prevederi legale în vigoare și să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate:

1. să fie de interes local și să nu realizeze activități cu scop comercial, publicitar, de natură politică sau etnică;

2. să fie sau să poată fi asimilate unei investiții aflate în competența Primăriei Municipiului Oradea şi care vizează un spațiu public, deschis, aflat în proprietatea Municipiului Oradea, la care există acces neîngrădit al cetățeniilor (nu sunt eligibile proiecte care propun dotări/amenajări în incinta clădirilor administrate de instituții publice);

3. să se refere doar la lucrări publice constând în dotări, modernizări, reparații ale bunurilor proprietate publică a municipiului;

4. să nu fie contrare sau incompatibile cu planuri sau proiecte ale municipalității aflate în derulare;

5. să fie delimitate zonal;

6. să se încadreze în bugetul maxim alocat unui proiect;

7. să se încadreze în domeniile prevăzute în Regulament;

Bugetarea participativă organizată în Municipiul Oradea în acest an cuprinde următoarele etape:

1. Înregistrarea pe platformă: înregistrarea se face pe platforma online activ.oradea.ro, fiind obligatorie pentru a putea trimite propuneri de proiecte.

2. Depunerea proiectelor: fiecare cetățean poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte prin intermediul platformei activ.oradea.ro. Valoarea maximă a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 100.000 lei (inclusiv TVA).

3. Analiza tehnică și legală a proiectelor: propunerile de proiecte vor face obiectul unei analize tehnice şi legale ce va fi realizată de către o comisie constituită la nivelul Primăriei Municipiului Oradea. Comisia analizează conformitatea proiectelor inițiate cu prevederile prezentului Regulament, cu alte prevederi legale în vigoare precum şi impactul /viabilitatea/fezabilitatea tehnică a acestora. În cazul în care comisia consideră necesar, poate invita inițiatorul proiectului pentru informații suplimentare în ceea ce privește proiectul propus. Comisia își rezervă dreptul de a ajusta proiectele. Pot exista propuneri care necesită ajustări tehnice şi estimarea mai eficientă a costurilor din partea municipalității, pentru a putea fi asumate/ supuse votului şi ulterior implementate.

4. Votul cetățenilor: Vor fi 2 (două) etape de vot: online (prin intermediul acestei platforme) și la întâlnirile organizate în cartiere și companii din Oradea.

O persoană poate vota atât online, cât și la întâlnirile organizate, de fiecare dată un singur proiect din cadrul listei cuprinzând toate proiectele înscrise.

Pentru a vota online, cetățenii trebuie să se înregistreze pe platformă sau să se autentifice cu contul de Facebook.

5. Întâlnirile publice și selecția finală proiectelor

Selecția finală a proiectelor se va realiza după dezbaterea în cadrul întâlnirilor publice cu cetățenii din cartierele orașului.

Selecția finală va fi realizată prin cumularea voturilor online și a voturilor exprimate în cadrul întâlnirilor publice. Proiectele vor fi ierarhizate în funcție de numărul de voturi.

Calendarul propus este următorul:

27.03.2024 – Lansarea portalului

22.04.2024 – 23.06.2024 – Depunerea de proiecte

24.06.2024 – 07.07.2024 – Verificarea și validarea proiectelor depuse

08.07.2024 – 08.09.2024 – Votarea online

09.09.2024 – 30.09.2024 – Întâlniri publice și votarea proiectelor

Informații suplimentare cu privire la procesul de bugetare participativă puteți afla prin:

platformă online: activ.oradea.ro;

email : primarie@oradea.ro;

telefon: 0259.437.000 interior 248.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Urmărește-ne pe...

- Publicitate -spot_img

Ultimele Știri