2.2 C
Oradea
8 decembrie 2024
spot_img
- Publicitate -spot_img

Renovarea energetică a clădirii Poliției Municipiului Oradea s-a încheiat

- Publicitate -spot_img
- Publicitate -spot_img

Inspectoratul de Poliție Județean Bihor vă informează că au fost finalizate lucrările de execuție asupra obiectivului de investiție, în cadrul procesului de implementare a proiectului cu titlul ,,Renovarea energetică aprofundată a clădirii publice Poliția Municipiului Oradea” C5-B2.2.b17, realizat în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Interne, în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă/ Componenta 5 – Valul renovării/ Axa 2-Schema de Granturi pentru eficienţă energetică în clădiri publice/ Operaţiunea B.2. – Renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor publice.

Astfel, în perioada 15 – 16 octombrie 2024, a avut loc recepția la terminarea lucrărilor pentru obiectivul de investiție ,,Renovarea energetică aprofundată a clădirii publice Poliția Municipiului Oradea”, activitate în urma căreia Comisia de recepție a admis recepția lucrărilor executate.

Pe perioada derulării proiectului, în vederea atingerii indicatorilor propuși, asupra clădirii publice Poliția Municipiului Oradea au fost efectuate o serie de lucrări de intervenție, dintre care enumerăm următoarele:

– Izolarea pereților exteriori;

– Înlocuirea ușilor și ferestrelor exterioare cu tâmplarie PVC;

– Înlocuirea tâmplariei interioare și a pardoselii;

– Refacerea sistemului de preluare a apelor pluviale;

– Realizarea unei șarpante noi;

– Înlocuirea și termoizolarea conductelor de încălzire și apă caldă;

– Refacerea instalațiilor electrice, termice și sanitare;

– Pentru asigurarea condițiilor de temperatură pe timp de vară, au fost montate ventiloconvectoare racordate la unități de răcire tip chiller, cu funcționare în regim pompă de căldură;

– Dotarea cu sistem de ventilatoare și tubulaturi pentru evacuarea aerului viciat, cu recuperatoare de căldură;

– Pe acoperișul clădirii a fost montat un sistem de panouri fotovoltaice (racordate la SEN) și panouri solare cu tuburi vidate pentru producerea de apă caldă;

– Montarea de sisteme de management energetic integrat pentru clădirii;

– Instalarea unei stații de încărcare rapidă pentru vehicule electrice aferente clădirilor publice (cu putere peste 22kW) cu două puncte de încărcare/stație.

În urma realizării lucrărilor de execuție, a fost emis și recepționat și Certificatul de performanță energetică final, conform căruia clădirea Poliției Municipiului Oradea a obținut clasa energetică A+, fiind atinși toți indicatorii proiectului asumați în contractul de finanțare, dintre care amintim:

–       renovare energetică aprofundată a unei arii desfășurate de 1.788 de metri pătrați;

–       o reducere a consumului anual specific de energie pentru încălzire de 93,32%, față de consumul anual specific de energie pentru încălzire inițial;

–       reduceri ale consumului de energie primară de 98,85 %;

–       reducerea emisiilor de CO2 cu 95,37 %, în comparație cu starea de pre-renovare;

–       instalarea unei stații de încărcare a vehiculelor electrice (cu peste 22KW putere) cu două puncte de încărcare per stație.

Implementarea proiectului s-a realizat cu respectarea principiului ”Do No Significant Harm” (DNSH), astfel cum este prevăzut de art.17 din Regulamentul (UE) 2020/852 privind instituirea unui cadru care să faciliteze investițiile durabile, astfel făcându-se trecerea la un fond construit rezilient și verde.

Valoarea totală a proiectului (cu TVA), acualizată la finalizarea lucrărilor, este de 11.127.156,04 lei, din care 5.383.513,95 de lei fonduri externe nerambursabile; (4.523.961,30 lei valoarea eligibilă din PNRR și 859.552,65 de lei valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile din PNRR); respectiv 5.743.642,09 lei – finanțare publică națională.

Data începerii proiectului: 30.09.2022;

Data finalizării proiectului: 30.11.2024;

Obiectivul general al proiectului este îndeplinirea standardelor și cerințelor Uniunii Europene, coroborat cu necesitatea mondială de a reduce consumurile de energii convenționale, reducerea consumului de energie și al emisiilor de dioxid de carbon, reducerea cheltuielilor cu utilitățile și implicit protejarea mediului înconjurător.

Coordonate de contact beneficiari:

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor,

Municipiul Oradea, strada Parcul Traian nr. 18, județul Bihor, cod poștal 410055,

Telefon: 0259/403014, Fax: 0259/412169, e-mail: cabinet@bh.politiaromana.ro

- Publicitate -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Urmărește-ne pe...

- Publicitate -spot_img

Ultimele Știri