Inelul Rutier Metropolitan Oradea nu se mai face. Cel puțin nu deocamdată ori nu sub forma preconizată inițial. Asta după ce, Curtea de Apel Cluj a anulat hotărârile Consiliului Județean Bihor cu privire la indicatorii tehnico-enonomici, studiul de fezabilitate și declanșarea procedurii de expropriere.
Sentința:
“Anulează Hotărârea Consiliului Judeţean Bihor nr. 139/10.06.2022 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului: „Inel Rutier Metropolitan Oradea”. Anulează Hotărârea Consiliului Județean Bihor nr. 203/18.08.2022 privind aprobarea studiului de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici actualizati și a devizului general actualizat pentru obiectivul de investirii „Inel Rutier Metropolitan Oradea”, aprobat pentru finanțare prin Programul naţional de investiţii „Anghel Saligny”, precum și a sumei reprezentând categoriile de cheltuieli finanţate de la bugetul local pentru realizarea obiectivului. Anulează Hotărârea Consiliului Județean Bihor nr. 248/22.09.2022 privind aprobarea declanșării procedurii de expropriere și însușirea raportului de evaluare pentru lucrarea de utilitate publică „Inel rutier metropolitan Oradea”.
Decizia nr. 1404/15.12.2023 a Curții de Apel Cluj este definitivă și executorie.
Inelul rutier metropolitan urma să aibă o lungime de 17 kilometri, prevăzut fiind cu o bandă pe fiecare sens de circulație. Execuția lucrărilor trebuia realizată pe două loturi. Primul tronson are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Cel de-al doilea sector de drum, de 8 kilometri, pornește de la acest viaduct și ajunge în Oșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu.
„Dumnezeu și Justiția au fost de partea noastră”, a declarat Lucian Chisăliță, avocatul care a reprezentat mai mulți localnici din Cheriu, pe parcursul procesului.